Функции и отговорности
Район „Илинден“ е второстепенен разпоредител с бюджетни средства - местна администрация, създадена да подпомага кмета на района, като орган на изпълнителната власт, при осъществяване на неговите правомощия по провеждането на държавната политика на местно ниво и държавната политика за развитие на столицата; осигурява технически дейността на кмета и извършва дейности по местното самоуправление и административното обслужване на гражданите и юридическите лица.
КМЕТЪТ НА РАЙОНА:
- Изпълнява бюджета на общината в частта му за района;
- Организира провеждането на благоустройствени, комунални и други мероприятия;
- Отговаря за стопанисването на определени от общинския съвет обекти на общинската собственост;
- Назначава и освобождава служителите от общинската администрация в района, които подпомагат неговата дейност, в съответствие с утвърдената численост и структура;
- Приема мерки за подобряване и възстановяване на околната среда;
- Води регистрите на населението и за гражданското състояние и изпраща актуализационни съобщения до ЕСГРАОН;
- Осигурява извършването на административни услуги на физически и юридически лица;
- Осигурява спазването на обществения ред;
- Има правомощията по съгласно Закона на МВР до пристигане на полицейски орган;
- Организира и ръководи защитата на населението при бедствия и аварии;
- Представлява района пред населението, пред обществени и политически организации и пред други райони;
- Организира изпълнението на актовете на Столичния общински съвет и на кмета на Столична община, отнасящи се до територията и гражданите на района;
- Изпълнява функции, възложени му от кмета на Столична община;
- Издава удостоверения за регистрация и разрешителни за осъществяване на търговска дейност на територията на района и подпомага кмета на СО при набиране на изискуемите документи за категоризирането на туристическите обекти и лицензирането на обекти за търговия със спиртни напитки, тютюн и тютюневи изделия;
- Назначава съгласно действащото законодателство и нормативните изисквания на СОС съответните експертни съвети и районни комисии и утвърждава техните решения след надлежното им парафиране от членовете на комисиите им;
- Упражнява правомощията на орган по жилищното настаняване съгласно Закона за общинската собственост и Наредбата за реда и условията за управление и разпореждане с общински жилища на територията на Столична община;
- Организира мероприятия по социално подпомагане на гражданите от района, при наличие на финансова обезпеченост;
- На пряко подчинение на Кмета на района са секретарят на Местната комисия за борба с противообществените прояви на малолетни и непълнолетни /МКБППМН/ и старши експерт „Отбранително-мобилизационна подготовка, земетресения и бедствия".
ПРАВИЛА ЗА ПРИЕМ ПРИ КМЕТА:
За да Ви бъде насрочена среща с кмета на район „Илинден" е необходимо предварително да подадете Заявление за прием при Кмета, което можете да изтеглите тук. Заявлението се подава в деловодството на Районна администрация „Илинден" от понеделник до сряда в седмицата, преди датата на желания прием. Начините за подаване на заявлението са: на място - в деловодство на Район „Илинден“, по електронен път - на e-mail: info@ilinden.bg или чрез електронна форма на Заявление за прием при Кмета, която можете да попълните тук.
ЗАМЕСТНИК-КМЕТОВЕ
- Заместник-кметът, контролиращ общата администрация, контролира и координира дейността на отделите: „Финансово счетоводна дейност“, „Правно-нормативно обслужване и човешки ресурси, „Образование, култура, спорт, социални дейности и връзки с обществеността“.
- Заместник-кметът, контролиращ специализираната администрация, контролира и координира дейността на отделите: „Инженерна инфраструктура, благоустройство и екология", „Контрол по строителството“, „Управление на общинската собственост и жилищния фонд“ и „Регистрация и контрол на търговската дейност“.
СЕКРЕТАР
Секретарят на района организира и отговаря за:
- Дейността на районната администрация, условията на работа на служителите и информационно-техническото обезпечаване на дейността им;
- Деловодното обслужване, документооборота и общинския архив;
- Дейността на звената по гражданска регистрация и административното обслужване;
- Разгласяването и обнародването на актовете на СОС и на кмета на СО;
- Работата с молбите, жалбите, сигналите и предложенията на гражданите и юридическите лица;
- Поддържането в актуално състояние на избирателните списъци в района, организационно-техническата подготовка и произвеждането на изборите и местните референдуми;
- Съгласува и утвърждава длъжностни характеристики;
- В рамките на компетентността на района осъществява връзката и координацията на съвместната работа с органите на МВР и другите институции по въпросите на обществения ред, безопасността на движението и спазването на законността на територията на района;
- Изпълнява дейности като оценяващ и контролиращ ръководител при оценяване изпълнението на общинските служители в районната администрация;
- Контролира въвеждането и актуализирането на информация в Административния регистър по чл. 61 от Закона за администрацията;
- Организира дейностите по осигуряване на достъп до обществена информация при условията и по реда на Закона за достъп до обществена информация (ЗДОИ);
- Контролира и ръководи дейността на отдел „Административно и информационно обслужване“.
ФИНАНСОВИЯТ КОНТРОЛЬОР:
- Осъществява предварителен контрол за законосъобразността на всички документи и действия, свързани с финансовата дейност, преди вземане на решение за поемане на задължение и извършване на разход, съгласно Закона за финансово управление и контрол в публичния сектор;
- Организира и участва в разработването на правила, инструкции и указания за въвеждане на Системата за финансово управление и контрол.
ГЛАВНИЯТ АРХИТЕКТ:
- Ръководи, координира и контролира цялостната дейност в областта на устройство на територията, строителството, кадастъра и регулацията, архитектурата и благоустройството в район „Илинден“;
- Контролира съобразно компетентността си дейностите по осигуряване на достъп до обществена информация при условията и по реда на Закона за достъп до обществена информация.
- Главеният архитект, контролира и ръководи отдел „Устройство на територията, кадастър и регулация“.
НАЧАЛНИЦИТЕ НА ОТДЕЛИ:
- Ръководят, включително планират, организират, контролират и координират дейността на служителите в съответния отдел;
- Носят отговорност за изпълнението на задачите в съответния отдел пред кмета на района;
- Отчитат постигането на целите и дейността на съответния отдел пред кмета на района;
- Ръководят работата на непосредствено подчинените им служители в съответния отдел;
- Изготвят проекти на длъжностни характеристики на служителите в съответните отдели;
- Изпълняват дейности като оценяващ ръководител при оценяване изпълнението на общинските служители в районната администрация; Организират съобразно компетентността си дейностите по осигуряване на достъп до обществена информация при условията и по реда на ЗДОИ.
ОБЩА АДМИНИСТРАЦИЯ
СПЕЦИАЛИЗИРАНА АДМИНИСТРАЦИЯ
Обратна връзка
Съгласно чл. 24 от Наредбата за административното обслужване чрез своята интернет страница Столична община – район „Илинден“ предоставя на потребителите на административни услуги няколко форми за обратната връзка, чиято цел е да се предоставят улеснени възможности за изпращане на предложения и сигнали във връзка с административното обслужване в Район „Илинден“.Въз основа на получените предложения и сигнали регулярно ще бъде измервана, анализирана и оповестявана удовлетвореността на потребителите от качеството на извършване на предоставените административни услуги.
Средствата, които Ви предлагаме за обратна връзка, са следните:
- Форма за обратна връзка;
- Анкета за удовлетвореността на потребителите от предоставяните административни услуги;
- Електронна поща: potrebiteli@ilinden.bg